Author Topic: A la recherche de fichiers vus sur le net  (Read 904 times)

Offline Salt1bank666

• Villein
  • Merit: 0
  • I haven't updated my profile yet!
    • View Profile
A la recherche de fichiers vus sur le net
« on: November 21, 2024, 12:59:45 AM »
Bonjour à tous , je lance une petite bouteille à la mer , je suis à la recherche de deux fichiers ou j’ai trouvé des photos sur le net pour pouvoir ainsi les imprimer sur carreaux mais impossible pour moi de les trouver en pdf ou même entier car sur une des photo les tuiles sont coupées ! Je sais que un des fichiers vient de @Cookiemonster16  mais l’autre celui de la catapulte en C2 impossible de savoir d’où il vient ( j’aimerais l’ajouter en C2 l’ayant déjà en boîte C1) je vous remercie pour vos réponses et peu être même pour les fichiers si une personne les possèdes

Merci

Enrique

Linkback: https://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?topic=6769.0

Offline wolnic

• Authors
  • Duke Chevalier
  • *
  • Merit: 208
  • Ummm and Ahhh! Can't decide!
    • View Profile
Re: A la recherche de fichiers vus sur le net
« Reply #1 on: November 23, 2024, 08:17:10 AM »
Bonjour à tous , je lance une petite bouteille à la mer , je suis à la recherche de deux fichiers ou j’ai trouvé des photos sur le net pour pouvoir ainsi les imprimer sur carreaux mais impossible pour moi de les trouver en pdf ou même entier car sur une des photo les tuiles sont coupées ! Je sais que un des fichiers vient de @Cookiemonster16  mais l’autre celui de la catapulte en C2 impossible de savoir d’où il vient ( j’aimerais l’ajouter en C2 l’ayant déjà en boîte C1) je vous remercie pour vos réponses et peu être même pour les fichiers si une personne les possèdes

Translated ...

"Hello everyone, I'm launching a little bottle into the sea, I'm looking for two files or I found photos on the net to be able to print them on tiles but impossible for me to find them in pdf or even whole because on one of the photo the tiles are cut! I know that one of the files comes from @Cookiemonster16 but the other one of the catapult in C2 impossible to know where it comes from (I would like to add it in C2 having already it in box C1) I thank you for your answers and maybe even for the files if someone has them."

I seem to recall that someone (here or CarcF?) tried to make C2 catapult tiles, however I think it may have been put on hold while waiting permission to do so from HiG.

You can search the Members List for cookiemonster16 and view all their posts. Doing so, led me to ...

https://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?topic=5379.msg

the first post, of which, has links to the Downloads area. Maybe that's one of what you're looking for?
« Last Edit: November 23, 2024, 08:24:59 AM by wolnic »
AutumnForest (C2), Catch Of The Day (C1/2/WD), Cliffs&W'falls (C1/2), Coast (C1/2), FishHuts (C2), Fluvium (C2), NewForest (C2), Harvest (C1/2), Stone Circles (C1/2), Wells (C2), Jordan River 2 (AotC), River I/II (GR)
Devt: Sakura (C2), WinterEdge (C1), WinterCoast (WD/WE) and others

Offline Salt1bank666

• Villein
    • View Profile
« Reply #2 on: November 24, 2024, 03:25:04 AM »
En effet oui je n’avais pas fait le rapprochement entre ces deux là mais c’est bien ce que je recherchais en effet et je la possédais déjà finalement sans avoir fait le lien entre les deux ! Merci @wolnic pour l’info et je vais voir et persévérer à trouvé si possible la c2 de la catapulte !

Offline wolnic

• Authors
  • Duke Chevalier
  • *
  • Merit: 208
  • Ummm and Ahhh! Can't decide!
    • View Profile
« Reply #3 on: November 24, 2024, 09:38:43 AM »
Found the following link to the halted attempt to create some C2 catapult tiles that I was thinking of by jm ...

https://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?topic=3597.msg

but the catapult itself is different from your image.

Also found this thread, discussing conversions to C2/C3 ...

https://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?topic=6372.msg
« Last Edit: November 24, 2024, 09:53:51 AM by wolnic »

Offline Salt1bank666

• Villein
    • View Profile
« Reply #4 on: November 24, 2024, 10:50:21 AM »
En effet sur le fil de discussion des conversions c’est bien là même extension que sur la photo que j’ai pu posté ! Ce serait donc @Matisek qui aurait pu la produire au vue des images ! Merci en tout cas de tes recherches sur le forum @wolnic cela m’a bien avancé aussi de savoir où cela peut venir !

Offline Meepledrone

• Owner
  • Chatelain Grand Officier
  • *
  • *
  • Merit: 480
  • It is full of... Meeples!!!
    • View Profile
« Reply #5 on: November 25, 2024, 03:48:16 PM »
Those Catapult tiles are a conversion found on CarcCZ. To access the page, you will need more than 10 posts on the forum.

https://www.carcassonneforum.cz/thread-4534.html
Questions about rules? Check WICA: wikicarpedia.com

Offline Matisek

• Vassal
  • Merit: 30
    • View Profile
« Reply #6 on: November 26, 2024, 03:37:16 AM »
En effet sur le fil de discussion des conversions c’est bien là même extension que sur la photo que j’ai pu posté ! Ce serait donc @Matisek qui aurait pu la produire au vue des images ! Merci en tout cas de tes recherches sur le forum @wolnic cela m’a bien avancé aussi de savoir où cela peut venir !

Hi
I'm glad there's interest in the catapult. I'd be happy to share it.

If you are interested, you can download it from my storage (hopefully it won't violate the rules).
Tunnel/Catapult/Action tiles

https://drive.google.com/drive/folders/1v9tVtWQ4QLCI-nYaX1SU_BKnBs4Uez7_?usp=drive_link

Offline Meeple777

• Labourer
  • **
    • View Profile
« Reply #7 on: November 26, 2024, 08:24:13 AM »
Thank you matisek for this sharing!!!! Can't wait to print the catapult ones! Thanks!

Offline Salt1bank666

• Villein
    • View Profile
« Reply #8 on: November 26, 2024, 09:30:12 AM »
Oooh un très grand merci à toi @Matisek pour ce super partage , j’avais déjà les tuiles d’actions , joué plusieurs parties avec , on avait adorés , à présent place à la catapulte et les tunnels !  Vraiment un grand merci ! J’aime cette communauté et sa bienveillance !

Share via delicious Share via digg Share via facebook Share via furl Share via linkedin Share via myspace Share via reddit Share via stumble Share via technorati Share via twitter

Subject / Started by Replies / Views Last post
xx
Interview with Moritz Brunnhofer - TheSpiel.net

Started by kettlefish

0 Replies
8447 Views
Last post November 04, 2013, 03:32:01 PM
by kettlefish
clip
Legacy Version (4.6.1) bug on macOS Big Sur

Started by Ghiova_4

3 Replies